Lehed

reede, 4. oktoober 2019

CodeWeek 2019 - koodinädal 07.- 18.10.2019

Mesimummud (Bee Bot ja Blue Bot) ainetundides 
 Bee-Bot ja BlueBot õpetavad - uute radade koostamine, õpperadadel liikumine koos mesimummudega, noorematele koolikaaslastele õpetamine.
Ideid veel:
https://annetiits.eu/haridustehnoloog/2017/02/15/haridusrobot-bee-bot/


Lego WeDo 2.0
*WeDo ehitamine ainetundides - ettevalmistus roboainetundideks
*Legodest omaloomingulise roboti ehitamine (loovtöö) - Kuidas on minu robot inimestele kasulik? Kuidas minu robot töötab? Kuidas mina töötan koos temaga? Võimalus osaleda joonistusvõistlusel “Minu start-up".
Täpsem info https://lastejaam.err.ee/voistlused/#voistlus/51347

Koodid ja robootika ainetundidesse
Ideid kogumikest
*Progetiiger: http://www.progetiiger.ee/tool/72/progetiigri-tulevikutegijad-201
*RG Digiõpik https://sites.google.com/view/rakveregym/programmeerimine
* Pildi joonistamine ja värvimine  koodide järgi https://www.ciaomaestra.com/search/label/pixel%20art.
*Prinditud töölehe värvimine koodi järgi pilt -  joonistada (alustades punasest täpist) ning seejärel ära värvida - https://vk.com/ideasdecor?z=photo-31963425_423335164%2Fwall-31963425_58420&fbclid=IwAR3GdlP88mHs4w3sIgdbDojLBzQmzsSJqg8DICPVYXLaD3RzYCMw0TaHstg.

*Mängulise keskkonna CodyColor kasutamine - https://codycolor.codemooc.net/.
Selgituseks:
CodyColor programmeerimismängu eesmärk on valida robotile selline alustamispunkt, et ta võimalikult kaua mängulaual püsiks. Mängimiseks tuleb robotist kinni võtta ning lohistada ta ühele mängulaua ümber tekkinud noolekesele. Mängus tuleb osata lugeda kolme värvi ruutusid:
🖤 hall - robot liigub otse;
🧡 kollane - robot liigub vasakule;
❤️ punane - robot liigub paremale.

Tervele klassile CodyColor keskkonnas võistlusmängu loomiseks:
vajuta lausel "Press to continiue";
vali menüüst "Battle Royale";
seejärel vali "New Battle Royale";
pane mängule nimi, sisesta oma kasutajanimi, määra mängu kestvusaeg (soovitav alustada 2 minutist), määra osalejate arv (10 - ....), vali mängu algusaeg (soovitavalt "Instant play") - kui kõik väljad on täidetud vajuta "Create match";
Ekraanile ilmub kood, millega kõik õpilased saavad siseneda sinu loodud mängu. Selleks tuleb õpilastel:
vajutada lausel "Press to continiue";
valida menüüst samuti "Battle Royale";
sisestada neljanumbriline kood "Match code" teksti all olevasse lahtrisse;
sisestada oma kasutajanimi ja vajutada "Let's start" ning jääda õpetaja märguannet ootama.
Kui kõik õpilased on oma koodiga mängu sisenenud, siis vajuta "Let's start" ja ühismäng võibki alata.

Kui mõni õpilane soovib siiski üksi harjutada/mängida, siis võib ta valida menüüst "Boot Camp", sisestada kasutajanime, määrata raskusastme ja mängu kestvuse.


Koodinädala töötoad
juhendab M. Kütt, RG Tallinna tn ruum 123

*Esmaspäev, 7. oktoober kell 13.15-14.00 1. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Teisipäev, 8. oktoober kell 13.15 - 14.00 2. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Esmaspäev, 14. oktoober kell 13.15 - 14.30 3. - 4. klassi õpilastele - LegoWeDo2.0 (ruum 123)
*Teisipäev, 15.oktoober kell 14 – 14.45 5.klass+ huvituvad õpetajad - “Kuidas teha QR- koodi?” (Tallinna tn arvutiklassis)