Täna kohtusid 2. - 5. klasside õpilased Tartu Ülikooli robootika dotsendi Karl Kruusamäega, kes rääkis meile robootika olulisusest inimese elus.
Robotid ei tee mitte inimese elu ainult lihtsamaks, vaid nad on ka hindamatud abilised seal, kuhu inimene ise ei pääse või ei suuda ise teha.
Kuid peab meeles pidama, et robot ei saa inimese eest õppida. Inimene peab ise õppima ja arenema. Tänu õppinud ja arenenud inimestele suudetakse maailma luua vajalikke roboteid ja nendega koos töötada.
Lehed
▼
kolmapäev, 30. oktoober 2019
kolmapäev, 23. oktoober 2019
CodeWeek2019
7. - 20. oktoobrini 2019 toimus ülemaailmne koodinädal CodeWeek2019.
Meie koolist osales 359 õpilast 1. - 5. klassini. Koodidega tegeldi nii ainetundides, huviringides ja töötubades.
Meie tegevustest lühikokkuvõte videona:
Meie koolist osales 359 õpilast 1. - 5. klassini. Koodidega tegeldi nii ainetundides, huviringides ja töötubades.
Meie tegevustest lühikokkuvõte videona:
reede, 18. oktoober 2019
ETTELUGEMISE PÄEV 18. oktoobril
Reedel oli meie koolis ETTELUGEMISE PÄEV. Kõikjal Eestis tähistatake 20. oktoobril juba 26. korda ettelugemise päeva, mille teemaks on seekord HEAL MEELEL JA ILUSAL KEELEL, tähistamaks eesti keele aastat. Kuna möödunud kuul oleks 90-aastaseks saanud meie armastatud lasteraamatute kunstnik ja mitmete lasteraamatu autor autor EDGAR VALTER, loevad lapsed ka tema illustreeritud ja kirjutatud raamatutest.
Koolikaaslastele käisid ette lugemas:
Liisa, Stella, Lisete, Stefan, Martin, Armin Kenneth, Karin 3. klassist; Luna-Mai, Diana, Adriana, Ellen Anette , Gregor, Katrina, Emili, Loore , Regina, Meril, Mia Delisa, Kelly, Maarit, Säde Lee ja Keitrin 4. klassist; Mia-Keitlin, Rianna, Arabella, Arabella, Carolyn, Sofia, Julia, Sandra, Martten, Liisa, Elise, Nele ja Saveli 5. klassist.
Suur AITÄH, et käisite lugemispisikuid jagamas! Lugemine teeb rõõmsaks, tugevaks ja targaks!
Tänud ka Eesti Lastekirjanduse Keskusele kleepsude ja järjehoidjate eest!
Koolikaaslastele käisid ette lugemas:
Liisa, Stella, Lisete, Stefan, Martin, Armin Kenneth, Karin 3. klassist; Luna-Mai, Diana, Adriana, Ellen Anette , Gregor, Katrina, Emili, Loore , Regina, Meril, Mia Delisa, Kelly, Maarit, Säde Lee ja Keitrin 4. klassist; Mia-Keitlin, Rianna, Arabella, Arabella, Carolyn, Sofia, Julia, Sandra, Martten, Liisa, Elise, Nele ja Saveli 5. klassist.
Suur AITÄH, et käisite lugemispisikuid jagamas! Lugemine teeb rõõmsaks, tugevaks ja targaks!
Tänud ka Eesti Lastekirjanduse Keskusele kleepsude ja järjehoidjate eest!
neljapäev, 17. oktoober 2019
Ettevõtlus- ja koodinädal 2019
7.-13. oktoober oli üle-eestiline ettevõtlusnädal.
7.-18. oktoober tähistasime üleeuroopalist programmeerimisnädalat Code Week (koodinädal).
Loe, mida meie klassid nendel nädalatel tegid!
Tahan, suudan, teen!
7.-18. oktoober tähistasime üleeuroopalist programmeerimisnädalat Code Week (koodinädal).
Loe, mida meie klassid nendel nädalatel tegid!
Tahan, suudan, teen!
5. klasside koolipäev "Puust ja punaseks" teemal "Ellujäämiseks vajalik"
Programmi sisustasid Eesti Tervishoiu Muuseum, NUKU muuseum ja Eesti Teatri- ja Muusikamuuseum.
Õpilased sattusid seiklema üksikule saarele, kus ellujäämine sõltus neljast põhielemendist - TULI, VESI, ÕHK ja MAA.
Koolipäev ühendas inimese- loodusõpetuse ning kirjanduse õppeaineid, toetades empaatiavõime ja sotsiaalsete oskuste arendamist.
Meeldis, et õpilased said ise teha ja neile jagati teavet päeva läbiva teema kohta. Kogu päeva sidusid emotsioonid, mis kandsid , hoidsid ja liitsid. Kõik muuseumid andsid tunde, et olime oodatud. Igal pool oli hästi läbi mõeldud rühmatööd. Anti asjakohaseid teadmisi, ärgitati mõtlema ja märkama. Anti ka lastele head tagasisidet.
Õpilased sattusid seiklema üksikule saarele, kus ellujäämine sõltus neljast põhielemendist - TULI, VESI, ÕHK ja MAA.
Koolipäev ühendas inimese- loodusõpetuse ning kirjanduse õppeaineid, toetades empaatiavõime ja sotsiaalsete oskuste arendamist.
Meeldis, et õpilased said ise teha ja neile jagati teavet päeva läbiva teema kohta. Kogu päeva sidusid emotsioonid, mis kandsid , hoidsid ja liitsid. Kõik muuseumid andsid tunde, et olime oodatud. Igal pool oli hästi läbi mõeldud rühmatööd. Anti asjakohaseid teadmisi, ärgitati mõtlema ja märkama. Anti ka lastele head tagasisidet.
NUKU muuseumis
Eesti Tervishoiu Muuseum
kolmapäev, 16. oktoober 2019
Maakondlik 4. klasside ettelugemisvõistlus
15. oktoobril toimunud Lääne-Virumaa 4. klasside ettelugemisvõistlusel esindasid Rakvere Gümnaasiumi Diana Aller 4.a klassist, Emili Nõulik 4.b klassist, Maarit Tammiksaar ja Säde Lee Hitrov 4.c klassist.
Palju õnne Emilile, kes saavutas võistlusel 3. koha.
Võistlusel osalemise eest sai iga õpilane mälestuseks raamatu.
Jätkuvat lugemisrõõmu kõigile!
esmaspäev, 7. oktoober 2019
Esimesed robotunnid 17.-19.09.2019
Tehnoloogia on praeguse ja tulevase ettevõtja tööriist. Ettevõtlik inimene tahab, suudab ja teeb!
Õppimine ei tähenda ainult seda, et õpetaja õpetab ja õpilane õpib - õpitakse koos. Ja robootikatunnis jätkus õppimist nii õpilastele kui ka õpetajatele. Ühte tundi on lõimitud mitmed õppeained ja ülesannete lahendamiseks on vaja teadmisi nii eesti keelest, inglise keelest, matemaatikast, loodusõpetusest kui ka tööõpetusest. Õppisime läbi katsetamise.
Robotunnid toimuvad läbi õppeaasta koostöös Tehnoloogiakooliga.
Õppimine ei tähenda ainult seda, et õpetaja õpetab ja õpilane õpib - õpitakse koos. Ja robootikatunnis jätkus õppimist nii õpilastele kui ka õpetajatele. Ühte tundi on lõimitud mitmed õppeained ja ülesannete lahendamiseks on vaja teadmisi nii eesti keelest, inglise keelest, matemaatikast, loodusõpetusest kui ka tööõpetusest. Õppisime läbi katsetamise.
Robotunnid toimuvad läbi õppeaasta koostöös Tehnoloogiakooliga.
Ettevõtlusnädal 7.-13. oktoobril
KÕIK ÕPILASED JA ÕPETAJAD
Iga klass arutleb (nt 08.10 klassijuhataja tunnis), milline on ettevõtlik inimene (mis on ettevõtlikkus). Kuidas olla ettevõtlik? Miks on vaja olla ettevõtlik? Abi saab õppekavast, kus ettevõtlikkuspädevus kooli kontekstis lahti sõnastatud http://bit.ly/2kOp9lF või EVK kodulehelt http://bit.ly/2mrHTrw.
Iga õpilane ja õpetaja paneb kirja, kuidas tema mõtleb sel aastal olla ettevõtlik. Plakatipaberi saab huvijuhilt. Klass otsustab, kuidas kõigi mõtted sinna kirja saavad (jutumullid, ringid, ruudud, sügislehed vms). Plakatid pange üles oma klassi. Õpetajad (ka klassijuhatajad) kirjutavad oma plaanid õpetajate toas olevale plakatile.
Kõik õpilaste ja õpetajate mõtted/ideed pildistatakse ning pannakse kokku üheks e-raamatuks.
Ettevõtlusmängud
„Minu raha“ või „Ettevõtlik pere“ mängimine aulas. Rahakotid meisterdada töö- või kunstiõpetuse tunnis (šablooni on mängu karbis või nuputa ise). Mängu karbis on lisatud lihtsustatud tabel õpilastele poes teenitud raha üles märkimiseks.
Iga klass arutleb (nt 08.10 klassijuhataja tunnis), milline on ettevõtlik inimene (mis on ettevõtlikkus). Kuidas olla ettevõtlik? Miks on vaja olla ettevõtlik? Abi saab õppekavast, kus ettevõtlikkuspädevus kooli kontekstis lahti sõnastatud http://bit.ly/2kOp9lF või EVK kodulehelt http://bit.ly/2mrHTrw.
Iga õpilane ja õpetaja paneb kirja, kuidas tema mõtleb sel aastal olla ettevõtlik. Plakatipaberi saab huvijuhilt. Klass otsustab, kuidas kõigi mõtted sinna kirja saavad (jutumullid, ringid, ruudud, sügislehed vms). Plakatid pange üles oma klassi. Õpetajad (ka klassijuhatajad) kirjutavad oma plaanid õpetajate toas olevale plakatile.
Kõik õpilaste ja õpetajate mõtted/ideed pildistatakse ning pannakse kokku üheks e-raamatuks.
Ettevõtlusmängud
„Minu raha“ või „Ettevõtlik pere“ mängimine aulas. Rahakotid meisterdada töö- või kunstiõpetuse tunnis (šablooni on mängu karbis või nuputa ise). Mängu karbis on lisatud lihtsustatud tabel õpilastele poes teenitud raha üles märkimiseks.
Lauamängud
1. “Hotellimagnaat”, sarnane “Monopoliga”, üks eksemplar, sobib 3.-5. klassile, 2-4 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
2. “Central Market” ehk “Keskturg“, kaks eksemplari, sobib 3.-5. klassile, 3-5 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
3. “Anni ja Antsu pitsa”, kaks eksemplari, sobib 2.-4. klassile. Arvutused täissadades, annab kohandada ka 1. klassile. Mängunupud vaja ise organiseerida (nööbid, mänguautod vms).
*Inga Heinaste mängib seda T 8.okt 6.tunni ajal 2.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
**Mare Küttmängib seda K 9.okt 6. tunni ajal 3.-4.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
4. Doomino euromüntidega, kolm eksemplari. Tavaline lihtne, arvutamisoskuse arendamiseks, 36 nn klotsi ehk kaarti.
1. “Hotellimagnaat”, sarnane “Monopoliga”, üks eksemplar, sobib 3.-5. klassile, 2-4 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
2. “Central Market” ehk “Keskturg“, kaks eksemplari, sobib 3.-5. klassile, 3-5 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
3. “Anni ja Antsu pitsa”, kaks eksemplari, sobib 2.-4. klassile. Arvutused täissadades, annab kohandada ka 1. klassile. Mängunupud vaja ise organiseerida (nööbid, mänguautod vms).
*Inga Heinaste mängib seda T 8.okt 6.tunni ajal 2.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
**Mare Küttmängib seda K 9.okt 6. tunni ajal 3.-4.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
4. Doomino euromüntidega, kolm eksemplari. Tavaline lihtne, arvutamisoskuse arendamiseks, 36 nn klotsi ehk kaarti.
Internetimängud
1. Rahamaa http://www.rahamaa.ee/ sobib alates 1. klassist, ei pea registreerima, lihtne mängida
2. "Lemonade stand" https://www.coolmathgames.com/0-lemonade-stand tuleb kasutada veidi lihtsat inglise keelt, sobib alates 3. klassist.
1. Rahamaa http://www.rahamaa.ee/ sobib alates 1. klassist, ei pea registreerima, lihtne mängida
2. "Lemonade stand" https://www.coolmathgames.com/0-lemonade-stand tuleb kasutada veidi lihtsat inglise keelt, sobib alates 3. klassist.
reede, 4. oktoober 2019
CodeWeek 2019 - koodinädal 07.- 18.10.2019
Mesimummud (Bee Bot ja Blue Bot) ainetundides
Bee-Bot ja BlueBot õpetavad - uute radade koostamine, õpperadadel liikumine koos mesimummudega, noorematele koolikaaslastele õpetamine.
Ideid veel:
https://annetiits.eu/haridustehnoloog/2017/02/15/haridusrobot-bee-bot/
Lego WeDo 2.0
*WeDo ehitamine ainetundides - ettevalmistus roboainetundideks
*Legodest omaloomingulise roboti ehitamine (loovtöö) - Kuidas on minu robot inimestele kasulik? Kuidas minu robot töötab? Kuidas mina töötan koos temaga? Võimalus osaleda joonistusvõistlusel “Minu start-up".
Täpsem info https://lastejaam.err.ee/voistlused/#voistlus/51347
Koodid ja robootika ainetundidesse
Ideid kogumikest
*Progetiiger: http://www.progetiiger.ee/tool/72/progetiigri-tulevikutegijad-201
*RG Digiõpik https://sites.google.com/view/rakveregym/programmeerimine
* Pildi joonistamine ja värvimine koodide järgi https://www.ciaomaestra.com/search/label/pixel%20art.
*Prinditud töölehe värvimine koodi järgi pilt - joonistada (alustades punasest täpist) ning seejärel ära värvida - https://vk.com/ideasdecor?z=photo-31963425_423335164%2Fwall-31963425_58420&fbclid=IwAR3GdlP88mHs4w3sIgdbDojLBzQmzsSJqg8DICPVYXLaD3RzYCMw0TaHstg.
juhendab M. Kütt, RG Tallinna tn ruum 123
*Esmaspäev, 7. oktoober kell 13.15-14.00 1. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Teisipäev, 8. oktoober kell 13.15 - 14.00 2. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Esmaspäev, 14. oktoober kell 13.15 - 14.30 3. - 4. klassi õpilastele - LegoWeDo2.0 (ruum 123)
*Teisipäev, 15.oktoober kell 14 – 14.45 5.klass+ huvituvad õpetajad - “Kuidas teha QR- koodi?” (Tallinna tn arvutiklassis)
Bee-Bot ja BlueBot õpetavad - uute radade koostamine, õpperadadel liikumine koos mesimummudega, noorematele koolikaaslastele õpetamine.
Ideid veel:
https://annetiits.eu/haridustehnoloog/2017/02/15/haridusrobot-bee-bot/
Lego WeDo 2.0
*WeDo ehitamine ainetundides - ettevalmistus roboainetundideks
*Legodest omaloomingulise roboti ehitamine (loovtöö) - Kuidas on minu robot inimestele kasulik? Kuidas minu robot töötab? Kuidas mina töötan koos temaga? Võimalus osaleda joonistusvõistlusel “Minu start-up".
Täpsem info https://lastejaam.err.ee/voistlused/#voistlus/51347
Koodid ja robootika ainetundidesse
Ideid kogumikest
*Progetiiger: http://www.progetiiger.ee/tool/72/progetiigri-tulevikutegijad-201
*RG Digiõpik https://sites.google.com/view/rakveregym/programmeerimine
* Pildi joonistamine ja värvimine koodide järgi https://www.ciaomaestra.com/search/label/pixel%20art.
*Prinditud töölehe värvimine koodi järgi pilt - joonistada (alustades punasest täpist) ning seejärel ära värvida - https://vk.com/ideasdecor?z=photo-31963425_423335164%2Fwall-31963425_58420&fbclid=IwAR3GdlP88mHs4w3sIgdbDojLBzQmzsSJqg8DICPVYXLaD3RzYCMw0TaHstg.
Selgituseks:
CodyColor programmeerimismängu eesmärk on valida robotile selline alustamispunkt, et ta võimalikult kaua mängulaual püsiks. Mängimiseks tuleb robotist kinni võtta ning lohistada ta ühele mängulaua ümber tekkinud noolekesele. Mängus tuleb osata lugeda kolme värvi ruutusid:
🖤 hall - robot liigub otse;
🧡 kollane - robot liigub vasakule;
❤️ punane - robot liigub paremale.
Tervele klassile CodyColor keskkonnas võistlusmängu loomiseks:
vajuta lausel "Press to continiue";
vali menüüst "Battle Royale";
seejärel vali "New Battle Royale";
pane mängule nimi, sisesta oma kasutajanimi, määra mängu kestvusaeg (soovitav alustada 2 minutist), määra osalejate arv (10 - ....), vali mängu algusaeg (soovitavalt "Instant play") - kui kõik väljad on täidetud vajuta "Create match";
Ekraanile ilmub kood, millega kõik õpilased saavad siseneda sinu loodud mängu. Selleks tuleb õpilastel:
vajutada lausel "Press to continiue";
valida menüüst samuti "Battle Royale";
sisestada neljanumbriline kood "Match code" teksti all olevasse lahtrisse;
sisestada oma kasutajanimi ja vajutada "Let's start" ning jääda õpetaja märguannet ootama.
Kui kõik õpilased on oma koodiga mängu sisenenud, siis vajuta "Let's start" ja ühismäng võibki alata.
Kui mõni õpilane soovib siiski üksi harjutada/mängida, siis võib ta valida menüüst "Boot Camp", sisestada kasutajanime, määrata raskusastme ja mängu kestvuse.
Koodinädala töötoad🖤 hall - robot liigub otse;
🧡 kollane - robot liigub vasakule;
❤️ punane - robot liigub paremale.
Tervele klassile CodyColor keskkonnas võistlusmängu loomiseks:
vajuta lausel "Press to continiue";
vali menüüst "Battle Royale";
seejärel vali "New Battle Royale";
pane mängule nimi, sisesta oma kasutajanimi, määra mängu kestvusaeg (soovitav alustada 2 minutist), määra osalejate arv (10 - ....), vali mängu algusaeg (soovitavalt "Instant play") - kui kõik väljad on täidetud vajuta "Create match";
Ekraanile ilmub kood, millega kõik õpilased saavad siseneda sinu loodud mängu. Selleks tuleb õpilastel:
vajutada lausel "Press to continiue";
valida menüüst samuti "Battle Royale";
sisestada neljanumbriline kood "Match code" teksti all olevasse lahtrisse;
sisestada oma kasutajanimi ja vajutada "Let's start" ning jääda õpetaja märguannet ootama.
Kui kõik õpilased on oma koodiga mängu sisenenud, siis vajuta "Let's start" ja ühismäng võibki alata.
Kui mõni õpilane soovib siiski üksi harjutada/mängida, siis võib ta valida menüüst "Boot Camp", sisestada kasutajanime, määrata raskusastme ja mängu kestvuse.
juhendab M. Kütt, RG Tallinna tn ruum 123
*Esmaspäev, 7. oktoober kell 13.15-14.00 1. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Teisipäev, 8. oktoober kell 13.15 - 14.00 2. klassi õpilastele - Mesimummud õpetavad (ruum 123)
*Esmaspäev, 14. oktoober kell 13.15 - 14.30 3. - 4. klassi õpilastele - LegoWeDo2.0 (ruum 123)
*Teisipäev, 15.oktoober kell 14 – 14.45 5.klass+ huvituvad õpetajad - “Kuidas teha QR- koodi?” (Tallinna tn arvutiklassis)
neljapäev, 3. oktoober 2019
ETTELUGEMISVÕISTLUS "Heal meelel ja ilusal keelel"
Neljapäeval, 3. oktoobril toimus meie koolis neljandate klasside ettelugemisvõistlus.
10 õpilast lugesid ette jutte ja katkendeid erinevatest raamatutest.
Igast klassist valiti välja parim ettelugeja, kes läheb 15. oktoobril Lääne-Virumaa Keskraamatukokku maakondlikule ettelugemise konkursile.
Rakvere Gümnaasiumit esindavad Luna-Mai Klettenberg, Emili Nõulik, Maarit Tammiksaar ja lisaks on varulugeja Säde Lee Hitrov.
TÄHISTASIME RAHVUSVAHELIST MUUSIKAPÄEVA
Väikese konsterdi kava:
1. Mudilaskoor, juh. õp.M.Karton SÜGISE VÄRVID
2. 2c, juh. õp.M.Karton KELLEL NELI KAUNIST KLEITI 3. 3a ja 3c, juh.õp. K. Lindre KUNSTNIK SÜGIS
4. 3b, juh. õp. K.Lindre TEELE TEELE KUREKESED
5. 4a, juh. õp. M.Karton KOOLIAEG KÄES
6. Kaisa Jõgi, 2c, kitarril LÄHEN KOOLI
7. Tuule Liis, Roos Marii, Säde Lee Hitrov, ansambel SÜNNIPÄEVALAUL
8. Säde Lee Hitrov, 4c, viiulil HAMPELMAN
9. Karl Erik Valter, 2b, klaveril LAULUKE
10. Saveli Batin, 5b, saksofonil KAUA AEGA TAGASI
11. Õpetaja Margus Laugesaar (Rakvere muusikakool), akordionil VANAISA POLKA,
UKUARU VALSS.
Kontsert valmis koostöös Rakvere muusikakooliga.
5. b ettevõtlik projekt "Minu kool 107"
5.b klassi õpilased koostasid kooli ajaloo ja sümbolite tutvustamiseks QR koodi mängu.
Seda saab mängida 10. oktoobrini. Koodid on koolimaja koridoride seintel.
1. klassid võiks mängu mängida koos 4.-5.klassi õpilastega.
Pärast QR koodi mängu saab teadmisi kinnistada Quizizze (https://quizizz.com/) viktoriiniga (mängu kood 954046).
Õpilaste intervjuu kooli direktori Aivar Pardiga
Lavastus "Vana koolipäev"
Kooli ajalugu sümbolites
Pildid töö tegemisest
kolmapäev, 2. oktoober 2019
RG TUNGLAJOOKS
Hoia tungal kõrgel
1. oktoobri õhtul toimus kooli sünnipäeva auks 4.-12. klasside tunglajooks peamaja ümbruses.
2. oktoobril jooksid 1.-3. klassi õpilased tunglajooksu ümber Tallinna tn koolimaja. Väike vihmasadu andis õpilastele hoogu juurde.