Iga klass arutleb (nt 08.10 klassijuhataja tunnis), milline on ettevõtlik inimene (mis on ettevõtlikkus). Kuidas olla ettevõtlik? Miks on vaja olla ettevõtlik? Abi saab õppekavast, kus ettevõtlikkuspädevus kooli kontekstis lahti sõnastatud http://bit.ly/2kOp9lF või EVK kodulehelt http://bit.ly/2mrHTrw.
Iga õpilane ja õpetaja paneb kirja, kuidas tema mõtleb sel aastal olla ettevõtlik. Plakatipaberi saab huvijuhilt. Klass otsustab, kuidas kõigi mõtted sinna kirja saavad (jutumullid, ringid, ruudud, sügislehed vms). Plakatid pange üles oma klassi. Õpetajad (ka klassijuhatajad) kirjutavad oma plaanid õpetajate toas olevale plakatile.
Kõik õpilaste ja õpetajate mõtted/ideed pildistatakse ning pannakse kokku üheks e-raamatuks.
Ettevõtlusmängud
„Minu raha“ või „Ettevõtlik pere“ mängimine aulas. Rahakotid meisterdada töö- või kunstiõpetuse tunnis (šablooni on mängu karbis või nuputa ise). Mängu karbis on lisatud lihtsustatud tabel õpilastele poes teenitud raha üles märkimiseks.
Lauamängud
1. “Hotellimagnaat”, sarnane “Monopoliga”, üks eksemplar, sobib 3.-5. klassile, 2-4 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
2. “Central Market” ehk “Keskturg“, kaks eksemplari, sobib 3.-5. klassile, 3-5 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
3. “Anni ja Antsu pitsa”, kaks eksemplari, sobib 2.-4. klassile. Arvutused täissadades, annab kohandada ka 1. klassile. Mängunupud vaja ise organiseerida (nööbid, mänguautod vms).
*Inga Heinaste mängib seda T 8.okt 6.tunni ajal 2.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
**Mare Küttmängib seda K 9.okt 6. tunni ajal 3.-4.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
4. Doomino euromüntidega, kolm eksemplari. Tavaline lihtne, arvutamisoskuse arendamiseks, 36 nn klotsi ehk kaarti.
1. “Hotellimagnaat”, sarnane “Monopoliga”, üks eksemplar, sobib 3.-5. klassile, 2-4 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
2. “Central Market” ehk “Keskturg“, kaks eksemplari, sobib 3.-5. klassile, 3-5 mängijat, olemas eestikeelne õpetus.
3. “Anni ja Antsu pitsa”, kaks eksemplari, sobib 2.-4. klassile. Arvutused täissadades, annab kohandada ka 1. klassile. Mängunupud vaja ise organiseerida (nööbid, mänguautod vms).
*Inga Heinaste mängib seda T 8.okt 6.tunni ajal 2.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
**Mare Küttmängib seda K 9.okt 6. tunni ajal 3.-4.kl majandusringis, soovijad võivad vaatama minna.
4. Doomino euromüntidega, kolm eksemplari. Tavaline lihtne, arvutamisoskuse arendamiseks, 36 nn klotsi ehk kaarti.
Internetimängud
1. Rahamaa http://www.rahamaa.ee/ sobib alates 1. klassist, ei pea registreerima, lihtne mängida
2. "Lemonade stand" https://www.coolmathgames.com/0-lemonade-stand tuleb kasutada veidi lihtsat inglise keelt, sobib alates 3. klassist.
1. Rahamaa http://www.rahamaa.ee/ sobib alates 1. klassist, ei pea registreerima, lihtne mängida
2. "Lemonade stand" https://www.coolmathgames.com/0-lemonade-stand tuleb kasutada veidi lihtsat inglise keelt, sobib alates 3. klassist.