9.-13. maini toimus kooli Tallinna tänava õppehoones projektinädal „Politseinik nädalaks kooli“. Meiega veetis koolinädala Rakvere politseijaoskonna piirkonnapolitseinik Aleksei Osokin.
See projekt oli
suurepärane võimalus kaasata politsei meie kevadisse kooliellu. Politseiniku kohalolek
tundides ja vahetundides ning otsene suhtlus meie õpilastega andis noortele
vahetu võimaluse saada vastuseid praktikult ja elust enesest ning mõista
seoseid oma teadmiste ja valikute ning eluliste tagajärgede vahel.
Suur tähelepanu
oli möödunud nädalal laste liiklusohutusel. Politseinik osales 3. klasside
jalgratta juhtimisõigust taotlevate laste teooriaeksamitel. Õpilastel oli
võimalus koos Alekseiga segadust tekitavaid olukordi läbi arutada. Lapsi
ootavad ees õppesõidud ning 30. mail sõidueksam, kus politseinik taas kohal on.
Teisipäeva
hommikul viis politsei koos eripedagoog-nõustaja Siiriga läbi liiklusvahendite ja
liikluseeskirjade täitmise ennetavat kontrolli. Kontrolliti õpilaste
jalgrattaid, tõukerattaid ja turvavarustuse kasutamist. Suures pildis võis
olukorda pidada rahuldavaks, vajadusel tuletati meelde eeskirjad ja kõik
ratastega kooli tulnud õpilased said kaasa ratturi meelespea kaitsevarustuse ja
rataste tehnilise seisukorra kontrollimiseks. Ekooli kaudu saadeti vastav info ka lastele ja lapsevanematele. Tuletati meelde, et laste ohutuse tagamiseks tuleb
enne rattahooaja alustamist kindlasti vaadata üle laste sõiduvahendite
tehniline seisukord, tuletada meelde liikluseeskirjad ja jälgida kiivrite
kasutamist.
Kolmapäeval oli kooli esimestel klassidel ja meie Ukraina klassil võimalik saada teada sellest, millist tööd teevad politseis koerad ning millised sarnasused või erinevused on politseikoertel ning meie kodustel lemmikutel. Kooli külastasid koerajuhid Siiri ja Tarmo ja nende neljajalgsed kolleegid Vaico ja Jack. Rõõm oli näha, kui tublid kuulajad oskasid olla meie kooli kõige nooremad ja kui palju nad tahtsid küsida ja sel teemal kaasa rääkida.
Vastavalt
vajadusele arutas politsei noortega väiksemates rühmades parematest ja
halvematest valikutest konfliktide lahendamisel või meelemürkidega seotud
ahvatluste puhul. Analüüsitud sai seda, kui oluline on võtta vastu otsuseid oma
peaga ning millised võivad olla mõtlematute valikute tagajärjed.
Neljapäeval kohtus
politseinik meie Ukraina klassiga ning lisaks tutvustas politseitööd 2b ja 3c
klassis.
Reedel oli 5. klasside
noormeestel avatud ruumi meetodil võimalik omandada infot ja mõelda kaasa
erinevate tubakatoodete teemal. Rühmatööde käigus panid noored kirja oma mõtted
tubakoodete mõjust ning ideed sellest, mis aitaks noori tubakatoodetest eemal
hoida.
Kai Kadarik, sotsiaalpedagoog