MARUKUU 2018
MARDISANDID. KADRISANDID.
Miks me nii teeme? Teeme nii, sest …
Rakvere Gümnaasiumi põhiväärtused on:
MARDISANDID. KADRISANDID.
Areng – motiveeritus, valmidus elukestvaks õppeks, kultuuriline, eetiline, sotsiaalne ja akadeemiline areng, vaimsuse väärtustamine.
Koostöö – lubadustest kinni pidamine, üldkehtivate viisakusreeglite järgimine, ühine otsustamine,
jagamine, arvestamine, inimsus, mis viib heade akadeemiliste tulemusteni.
Hoolivus – hooliv suhtumine endasse ja ümbritsevasse keskkonda, mõistev ja salliv suhtumine inimeste rahvuslikesse, religioossetesse ja individuaalsetesse erinevustesse.
RG õppekava ütleb: Õppekeskkonda mitmekesistavate tegevuste üldisemaks eesmärgiks koolis on õpihuvi tekitava õppekeskkonna kujundamine ning koostöise, sõbraliku ja vastastikust lugupidamist kandva õhkkonna loomine.
Riiklik õppekava ütleb: Õppetegevus ja selle tulemused kujundatakse tervikuks lõimingu kaudu. Lõiming toetab õpilaste üld- ja valdkonnapädevuste kujunemist. Lõimingu saavutamist kavandab põhikool kooli õppekava arenduse ning õppe- ja kasvatustegevuse planeerimise käigus. Õppe lõimimine saavutatakse erinevate ainevaldkondade õppeainete ühisosa järgimisel, õppeainete, koolisiseste projektide ja läbivate teemade ühiste temaatiliste rõhuasetuste, õppeülesannete ning -viiside abil. Lõimingu saavutamiseks korraldab põhikool õpet ja kujundab õppekeskkonda ning
õpetajate koostööd viisil, mis võimaldab aineülest käsitlust.
Pöörame rohkem tähelepanu järgmiste pädevuste kujundamisele: kultuuri- ja väärtuspädevus, ettevõtlikkuspädevus, õpipädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, suhtluspädevus, enesemääratluspädevus
Pöörame rohkem tähelepanu järgmiste läbivate teemade käsitlemisele: „Kultuuriline identiteet“, “Elukestev õpe ja karjääri planeerimine”, “Keskkond ja jätkusuutlik areng”, „Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus”, „Väärtused ja kõlblus“
Õpilast suunatakse:
*arendama oma õpioskusi, suhtlemisoskusi, koostöö- ja otsustamisoskusi ning teabega ümberkäimise oskusi;
*väärtustama ühiselu demokraatlikku korraldamist, koostööd, kodanikualgatust ja vabatahtlikkusel põhinevat tegutsemist;
*tundma õppima ning väärtustama oma ja teiste kultuuride pärandit ja eripära, toetudes ühelt poolt erinevates õppeainetes õpitule ning seda üldistades, teiselt poolt ka omaalgatuslikult loetule, nähtule ja kogetule;
*tunnustama väärtusi, kõlbelisi norme ja viisakusreegleid;
*käituma liikluses ohtult;
*väärtustama loomingut ja kujundama ilumeelt, teadvustama oma väärtushinnanguid;
*osalema ühiseid väärtusi kujundavatel kunstisündmustel (näitused, muuseumid, kontserdid ja etendused).
Eesmärgid:
*väärtustama ühiselu demokraatlikku korraldamist, koostööd, kodanikualgatust ja vabatahtlikkusel põhinevat tegutsemist;
*tundma õppima ning väärtustama oma ja teiste kultuuride pärandit ja eripära, toetudes ühelt poolt erinevates õppeainetes õpitule ning seda üldistades, teiselt poolt ka omaalgatuslikult loetule, nähtule ja kogetule;
*tunnustama väärtusi, kõlbelisi norme ja viisakusreegleid;
*käituma liikluses ohtult;
*väärtustama loomingut ja kujundama ilumeelt, teadvustama oma väärtushinnanguid;
*osalema ühiseid väärtusi kujundavatel kunstisündmustel (näitused, muuseumid, kontserdid ja etendused).
Eesmärgid:
- Õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovust ning tunneb rõõmu liikumisest, loovast eneseväljendusest ja tegevusest.
- Õpilane väärtustab muusikat ning muusikategevust inimese, kultuuri ja igapäevaelu rikastajana.
- Õpilane teab ja hoiab rahvuskultuuri traditsioone, mõistab ja austab erinevaid rahvuskultuure.
- Õpilane väärtustab kultuuripärandit, avastab selle mitmekesisust.
- Õpilane oskab ilu märgata ja hinnata.
- Õpilane hindab loovust ning tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest.
- Õpilane teab oma rahvuslikku kuuluvust ning suhtub oma rahvusesse lugupidavalt.
- Õpilane on kultuuriliselt salliv ja koostööaldis.
- Õpilasele tutvub erinevate tegevusalade ja ametitega, näeb nende seost inimeste individuaalsete eelduste ja huvidega.
- Õpilane väärtustab ümbritsevat elukeskkonda, pöörab tähelepanu kodu- ja kooliümbruse keskkonnaküsimustele ning tegutsemisviisidele.
- Õpilane hindab üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustab inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust.
- Õpilane liikleb pimedal ajal turvaliselt, kannab helkurit.
- Õpilane oskab võrrelda enda tööd teistega ning nii enda kui ka kaaslaste saavutusi väärtustada.
2.11 XI Kooliteatrite festival „Väike lava 2018“ Viimsi Keskkoolis, osalevad 2.-4. klassi sõnakunstiring ning 5.a klassi ja 5.c klassi näitetrupid
9.11 Kadri - ja mardipäev (1. - 3. klass)
2.tund 1.d ja 2.d
2.tund 1.c, 2.c, 3.c
3.tund 1.b, 2.b, 3.b
4.tund 1.a, 2.a, 3.a
14.11 Tantsuvahetund aulas (2.vahetund, 1.-5.klass)
15.11 kell 12.00 ülelinnaline õpetajate koostöökoolitus “Mõttetalgud - Rakvere mitteformaalse hariduse sidustamine formaalharidusega” (1.-9. klassi õpilastel 4 tundi)
16.11 kell 12.00 võimlas 4.-5. klasside rahvastepalli võistlused
19.11 kell 12.00 aulas “Erso muusikute 100 kontserti Eestile” (1.-5. klassile)
19.-23.11 turvalise liiklemise nädal "HELKURINÄDAL"
22.11 Sipelgas Ferda sordib prügi (1. klassid)
26.11-30.11 koolimaja kaunistamine jõuludeks
26.11 RAHVUSLIKU STIILI PÄEV (kodanikupäev)
27.11 tähistame koolimajade juubileid PM 80+TLN 55= 135
27.11 osalevad 3a, 4a, 5a ja 6b esindajad tutvustavad noorte ettevõtlikkuskonkursi Edu ja Tegu finaalis oma ettevõtlikku tööd Tallinnas Kultuurikatlas.
28.11 Tantsuvahetund aulas (1.-5.klass 2.vahetund)
30.11 I trimestri lõpp
9.11 Kadri - ja mardipäev (1. - 3. klass)
2.tund 1.d ja 2.d
2.tund 1.c, 2.c, 3.c
3.tund 1.b, 2.b, 3.b
4.tund 1.a, 2.a, 3.a
14.11 Tantsuvahetund aulas (2.vahetund, 1.-5.klass)
15.11 kell 12.00 ülelinnaline õpetajate koostöökoolitus “Mõttetalgud - Rakvere mitteformaalse hariduse sidustamine formaalharidusega” (1.-9. klassi õpilastel 4 tundi)
16.11 kell 12.00 võimlas 4.-5. klasside rahvastepalli võistlused
19.11 kell 12.00 aulas “Erso muusikute 100 kontserti Eestile” (1.-5. klassile)
19.-23.11 turvalise liiklemise nädal "HELKURINÄDAL"
22.11 Sipelgas Ferda sordib prügi (1. klassid)
26.11-30.11 koolimaja kaunistamine jõuludeks
26.11 RAHVUSLIKU STIILI PÄEV (kodanikupäev)
27.11 tähistame koolimajade juubileid PM 80+TLN 55= 135
27.11 osalevad 3a, 4a, 5a ja 6b esindajad tutvustavad noorte ettevõtlikkuskonkursi Edu ja Tegu finaalis oma ettevõtlikku tööd Tallinnas Kultuurikatlas.
28.11 Tantsuvahetund aulas (1.-5.klass 2.vahetund)
30.11 I trimestri lõpp